V: Nếu Thượng Ðế là thiện và lành, Ngài giải thích ra sao về thảm nạn người Do Thái bị tàn sát (Holocaust)?
SP: Làm sao tôi giải thích được tất cả mọi chuyện khác? Thượng Ðế là tình thương, tuyệt đối, ngay cả trong thảm nạn. Chỉ là chúng ta không nhìn tình thương theo đúng cách của nó; chúng ta đòi hỏi tình thương theo cách khác. Chúng ta đòi hỏi Thượng Ðế làm việc theo đầu óc của chúng ta. Nhưng Thượng Ðế có trí huệ riêng, mục đích riêng và chương trình riêng của Ngài cho từng ngọn cỏ trên hành tinh này, và bất cứ nơi nào trong vũ trụ.
SP: Làm sao tôi giải thích được tất cả mọi chuyện khác? Thượng Ðế là tình thương, tuyệt đối, ngay cả trong thảm nạn. Chỉ là chúng ta không nhìn tình thương theo đúng cách của nó; chúng ta đòi hỏi tình thương theo cách khác. Chúng ta đòi hỏi Thượng Ðế làm việc theo đầu óc của chúng ta. Nhưng Thượng Ðế có trí huệ riêng, mục đích riêng và chương trình riêng của Ngài cho từng ngọn cỏ trên hành tinh này, và bất cứ nơi nào trong vũ trụ.
Nếu quý vị có cơ hội lên thiên đàng và gặp những linh hồn gọi là nạn nhân của thảm trạng Holocaust, quý vị sẽ nghe họ kể về biết bao sự phúc lạc, hạnh phúc, ân sủng và niềm vui mà họ nhận được sau khi rời cái nhà tù vật chất gọi là thân thể này. Họ sẽ không hối hận gì cả. Chỉ là chúng ta đã nhìn bằng mắt thịt; nghe bằng tai thường; nghĩ bằng đầu óc; cảm giác bằng trái tim vật chất của mình. Cho nên chúng ta không thể hiểu được. Nhưng nếu chúng ta lên thiên đàng và gặp những người đã đến đó, không có chuyện gì xảy ra cho họ.
Người Do Thái không phải là nạn nhân trong thảm nạn Holocaust. Những kẻ làm khổ họ mới là nạn nhân. Bởi vì những người này vô minh và cách xa Thượng Ðế, họ phải lãnh chịu nhiều đau khổ về những việc họ làm. Còn những người gọi là nạn nhân rất vui sướng: họ rời nhà tù; rời bỏ giới hạn của thế giới vật chất này. Họ có tất cả mọi thứ, tuyệt đối! Và họ rất hạnh phúc. Tôi muốn cho quý vị biết như vậy.
Những ai làm khổ cho người khác là những kẻ sẽ phải đau khổ, trong một thời gian rất lâu dài. Ðó là từ lương tâm của họ, không phải là Thượng Ðế trừng phạt họ. Thượng Ðế không bao giờ trừng phạt bất cứ ai hay bất cứ chúng sinh nào. Chỉ là chúng ta có ý chí tự do của mình; bất cứ việc gì chúng ta chọn làm đều có hậu quả. Nếu chúng ta chọn làm khổ kẻ khác, sự đau khổ này sẽ trở lại với chúng ta hàng ngàn lần. Và khi đó chúng ta phải học hỏi luôn luôn. Cho nên bất cứ ai làm hại chúng ta, bất cứ ai đối xử tệ hại với chúng ta, hãy ban ơn cho họ, bởi vì họ sẽ bị đau khổ (Mọi người vỗ tay)
Ðó là tại sao trong Thánh Kinh có đề cập: "Hãy yêu thương kẻ thù" bởi vì họ thật sự, thật sự cần tình thương. Họ thật sự cần tình thương rất nhiều! Họ thiếu tình thương, họ không có tình thương. Ðó là lý do tại sao họ có thể làm tất cả những việc khủng khiếp này cho những anh chị em khác.
Những nạn nhân sẽ được Thượng Ðế yêu thương, sẽ được Thượng Ðế đón chào, sẽ được an ủi và đền đáp hàng ngàn, hàng triệu lần để bù đắp cho sự đau khổ của họ. Vì vậy họ sẽ là những kẻ gặt hái rất nhiều lợi ích.
Tôi hy vọng tôi đã nói rõ (Mọi người vỗ tay). Xin cám ơn!
即使眾生在苦難中,上帝的慈悲永遠存在
清海無上師以英文講於以色列特拉維夫 1999.11.21(DVD#671)
問:如果上帝是慈悲、善良的,那如何解釋有大屠殺呢?
答:這些事情我怎麼一一解釋呢?上帝絕對是慈悲的,即使是大屠殺發生的時候。只是我們沒有見到祂慈悲的本質,我們想要另一種形式的慈悲,我們希望上帝依我 們頭腦的想法做事。但是上帝有祂自己的智慧,有祂的目的和計 畫,不論是這世上的一枝小草、或是宇宙的任何角落都是這樣。
如果你們有機會上天堂,遇見那些在所謂大屠殺中受害的靈魂,你會知道他們離開了這個枷鎖、這個所謂的肉體之後,是多麼快樂、歡喜、美好、幸福和喜悅。他們 一點也不遺憾,但是因為我們用肉眼去看,用凡胎的耳朵去聽,用凡夫的大腦去思考,用凡夫的心去感受,因此無法理解。可是如果我們上天堂,遇見上去那裡的 人,他們根本沒事。
真正的受害者不是被屠殺的猶太人,而是那些迫害他們的人,因為那些人很無明,離上帝這麼遠,所以他們犯下罪業之後受好多痛苦。而那些所謂的受害者卻很快樂,他們離開了牢獄,了脫物質世界的限制,他們擁有了一切,這絕對是真的!他們非常快樂,我告訴你們。
那些迫害別人的人,才是真正受苦的人,而且要受苦好久。這是因為他們自己良知不安,而不是上帝懲罰他們。上帝從不處罰任何人或任何眾生,但因我們有自由意 志,我們選擇去做什麼事,都會有後果。如果我們讓別人受苦,那種痛苦會報應到我們自己身上千百倍,這就是我們不斷學習功課的方式。所以無論誰傷害我們、對 我們不好,要祝福他們,因為他們以後會有麻煩。(大眾鼓掌)
因此經典上才說:「愛你的敵人。」因為他們確確實實需要愛,他們真的非常需要,他們缺乏愛,他們得不到愛,他們非常匱乏,所以才會對其他同胞做出這些糟糕 的事。而那些受害者,將得到上帝的憐愛、歡迎、和撫慰,他們的苦難會得到千百萬倍的補償,所以他們才是真正獲益很多的人,希望我這樣講夠清楚。(大眾鼓 掌)謝謝!
God’s Kindness Is Ever-Present, Even in Physical Disaster
Spoken by SMCH, Tel Aviv, Israel, November 21, 1999
(Originally in English) DVD #671
Q: If God is kind and good, how can you explain the Holocaust?
M: How can I even explain everything else? God is kind, absolutely, even with the Holocaust. It’s just that we do not see the kindness the way it is; we expect kindness in a different way. We expect God to do things the way our brain thinks. But God has Hiers own wisdom and Hiers own purpose and plan for every single blade of grass on this planet and anywhere else in the universe.
If you have the opportunity to ascend to Heaven and meet the souls of the so-called victims of the Holocaust, you will hear from them what bliss, joy, beauty, blessing and happiness that they received after they left this physical prison, the so-called body. They will not have any regret at all. It’s just that we have seen it with the physical eyes; we hear with the physical ears; we think with our physical brain; we feel with our physical heart. So we cannot understand. But if we go to Heaven and meet the ones who have gone there, nothing ever happened to them.
The victims are not the Jewish people in the Holocaust. The victims are the ones who inflicted suffering on them. Because they are so ignorant and far from God, they suffer a lot for what they do. But the so-called victims enjoy: They leave the prison; they leave the limitations of this physical world. They have everything, absolutely! And they’re very happy. I want to tell you that.
Whoever inflicts suffering upon another being is the one who will suffer, and for a longer time. It’s because of their own conscience, not that God punishes them. God never ever punishes anyone or any being. It’s just that we have our free will; whatever we choose to do, there’s a consequence. If we choose to inflict suffering upon others, that suffering will return to us a thousand-fold. And that’s the way we have to learn all the time. So whoever victimizes us, whoever treats us badly, bless them, because they will be in trouble. (Applause)
That’s why in the Holy Scripture, it is said, “Love your enemies,” because they really, really need love. They really need it so much! They lack it; they don’t have it. They are so short of it. That’s why they can do all these terrible things to other brothers and sisters. The ones who are victimized will be loved by God, will be welcomed by God, will be comforted and will be compensated a thousand, million-fold to make up for their suffering. So they will be the ones who gain much, much, much. I hope I make myself clear. (Applause) Thank you.
Người Do Thái không phải là nạn nhân trong thảm nạn Holocaust. Những kẻ làm khổ họ mới là nạn nhân. Bởi vì những người này vô minh và cách xa Thượng Ðế, họ phải lãnh chịu nhiều đau khổ về những việc họ làm. Còn những người gọi là nạn nhân rất vui sướng: họ rời nhà tù; rời bỏ giới hạn của thế giới vật chất này. Họ có tất cả mọi thứ, tuyệt đối! Và họ rất hạnh phúc. Tôi muốn cho quý vị biết như vậy.
Những ai làm khổ cho người khác là những kẻ sẽ phải đau khổ, trong một thời gian rất lâu dài. Ðó là từ lương tâm của họ, không phải là Thượng Ðế trừng phạt họ. Thượng Ðế không bao giờ trừng phạt bất cứ ai hay bất cứ chúng sinh nào. Chỉ là chúng ta có ý chí tự do của mình; bất cứ việc gì chúng ta chọn làm đều có hậu quả. Nếu chúng ta chọn làm khổ kẻ khác, sự đau khổ này sẽ trở lại với chúng ta hàng ngàn lần. Và khi đó chúng ta phải học hỏi luôn luôn. Cho nên bất cứ ai làm hại chúng ta, bất cứ ai đối xử tệ hại với chúng ta, hãy ban ơn cho họ, bởi vì họ sẽ bị đau khổ (Mọi người vỗ tay)
Ðó là tại sao trong Thánh Kinh có đề cập: "Hãy yêu thương kẻ thù" bởi vì họ thật sự, thật sự cần tình thương. Họ thật sự cần tình thương rất nhiều! Họ thiếu tình thương, họ không có tình thương. Ðó là lý do tại sao họ có thể làm tất cả những việc khủng khiếp này cho những anh chị em khác.
Những nạn nhân sẽ được Thượng Ðế yêu thương, sẽ được Thượng Ðế đón chào, sẽ được an ủi và đền đáp hàng ngàn, hàng triệu lần để bù đắp cho sự đau khổ của họ. Vì vậy họ sẽ là những kẻ gặt hái rất nhiều lợi ích.
Tôi hy vọng tôi đã nói rõ (Mọi người vỗ tay). Xin cám ơn!
即使眾生在苦難中,上帝的慈悲永遠存在
清海無上師以英文講於以色列特拉維夫 1999.11.21(DVD#671)
問:如果上帝是慈悲、善良的,那如何解釋有大屠殺呢?
答:這些事情我怎麼一一解釋呢?上帝絕對是慈悲的,即使是大屠殺發生的時候。只是我們沒有見到祂慈悲的本質,我們想要另一種形式的慈悲,我們希望上帝依我 們頭腦的想法做事。但是上帝有祂自己的智慧,有祂的目的和計 畫,不論是這世上的一枝小草、或是宇宙的任何角落都是這樣。
如果你們有機會上天堂,遇見那些在所謂大屠殺中受害的靈魂,你會知道他們離開了這個枷鎖、這個所謂的肉體之後,是多麼快樂、歡喜、美好、幸福和喜悅。他們 一點也不遺憾,但是因為我們用肉眼去看,用凡胎的耳朵去聽,用凡夫的大腦去思考,用凡夫的心去感受,因此無法理解。可是如果我們上天堂,遇見上去那裡的 人,他們根本沒事。
真正的受害者不是被屠殺的猶太人,而是那些迫害他們的人,因為那些人很無明,離上帝這麼遠,所以他們犯下罪業之後受好多痛苦。而那些所謂的受害者卻很快樂,他們離開了牢獄,了脫物質世界的限制,他們擁有了一切,這絕對是真的!他們非常快樂,我告訴你們。
那些迫害別人的人,才是真正受苦的人,而且要受苦好久。這是因為他們自己良知不安,而不是上帝懲罰他們。上帝從不處罰任何人或任何眾生,但因我們有自由意 志,我們選擇去做什麼事,都會有後果。如果我們讓別人受苦,那種痛苦會報應到我們自己身上千百倍,這就是我們不斷學習功課的方式。所以無論誰傷害我們、對 我們不好,要祝福他們,因為他們以後會有麻煩。(大眾鼓掌)
因此經典上才說:「愛你的敵人。」因為他們確確實實需要愛,他們真的非常需要,他們缺乏愛,他們得不到愛,他們非常匱乏,所以才會對其他同胞做出這些糟糕 的事。而那些受害者,將得到上帝的憐愛、歡迎、和撫慰,他們的苦難會得到千百萬倍的補償,所以他們才是真正獲益很多的人,希望我這樣講夠清楚。(大眾鼓 掌)謝謝!
God’s Kindness Is Ever-Present, Even in Physical Disaster
Spoken by SMCH, Tel Aviv, Israel, November 21, 1999
(Originally in English) DVD #671
Q: If God is kind and good, how can you explain the Holocaust?
M: How can I even explain everything else? God is kind, absolutely, even with the Holocaust. It’s just that we do not see the kindness the way it is; we expect kindness in a different way. We expect God to do things the way our brain thinks. But God has Hiers own wisdom and Hiers own purpose and plan for every single blade of grass on this planet and anywhere else in the universe.
If you have the opportunity to ascend to Heaven and meet the souls of the so-called victims of the Holocaust, you will hear from them what bliss, joy, beauty, blessing and happiness that they received after they left this physical prison, the so-called body. They will not have any regret at all. It’s just that we have seen it with the physical eyes; we hear with the physical ears; we think with our physical brain; we feel with our physical heart. So we cannot understand. But if we go to Heaven and meet the ones who have gone there, nothing ever happened to them.
The victims are not the Jewish people in the Holocaust. The victims are the ones who inflicted suffering on them. Because they are so ignorant and far from God, they suffer a lot for what they do. But the so-called victims enjoy: They leave the prison; they leave the limitations of this physical world. They have everything, absolutely! And they’re very happy. I want to tell you that.
Whoever inflicts suffering upon another being is the one who will suffer, and for a longer time. It’s because of their own conscience, not that God punishes them. God never ever punishes anyone or any being. It’s just that we have our free will; whatever we choose to do, there’s a consequence. If we choose to inflict suffering upon others, that suffering will return to us a thousand-fold. And that’s the way we have to learn all the time. So whoever victimizes us, whoever treats us badly, bless them, because they will be in trouble. (Applause)
That’s why in the Holy Scripture, it is said, “Love your enemies,” because they really, really need love. They really need it so much! They lack it; they don’t have it. They are so short of it. That’s why they can do all these terrible things to other brothers and sisters. The ones who are victimized will be loved by God, will be welcomed by God, will be comforted and will be compensated a thousand, million-fold to make up for their suffering. So they will be the ones who gain much, much, much. I hope I make myself clear. (Applause) Thank you.