Cho nên chúng ta phải làm việc quanh đầu óc, cố gắng làm chủ sự suy nghĩ của mình. Mỗi lần nghĩ tới chuyện không tốt, xua nó qua một bên, lập tức thay vào đó tư tưởng ngược lại, tư tưởng khẳng định. Giả sử quý vị đang nghĩ: "À, tôi sắp sửa mất rồi, tôi sắp mất công việc này rồi. Tôi sẽ lỗ một trăm phần trăm. Mọi sự xui xẻo quá. Tôi sắp lỗ vốn rồi." Giả sử quý vị nghĩ như vậy, thì đừng nghĩ thế! Nói rằng: "Không, không! Tôi sẽ thắng, dầu chuyện gì xảy ra! Tôi sẽ thắng." Dù không thắng đi nữa cũng có mất mát gì không? Chọn cái nhìn phủ định, bi quan tốt hơn hay sao? Vậy thì lạc quan cho rồi!
Không mất mát gì cả mà lại có thể được cái gì đó. Quý vị có thể không thành công khi nghĩ khẳng định lần đầu, nhưng chúng ta đang huấn luyện đầu óc nghĩ khẳng định. Cho nên nếu không thành công lầu đầu cũng đừng có bỏ. Lần sau lại nghĩ khẳng định nữa, nghĩ tốt nữa. Ủt nhất quý vị cũng đang tập nghĩ tốt. Nghĩ khẳng định dầu sao cũng làm mình dễ chịu.
Khoa học chứng minh rằng nếu giả bộ cười hay miễn cưỡng cười, các tế bào trong cơ thể vẫn đem lại tâm trạng vui vẻ. Thành ra, tại sao mình không luôn luôn nghĩ với nụ cười để ra lệnh cho cả thân thể và con người mình đem lại một tâm trạng vui sướng cho chúng ta? Khi một người vui, họ thu hút những điều may mắn. Ai cũng biết như vậy. Do đó từ nay trở đi chúng ta hãy tập làm như vậy. Cùng với lực lượng Quán Âm hỗ trợ cho sự suy nghĩ khẳng định này, chúng ta sẽ tiến, được không? (Mọi người vỗ tay)
Ðừng bao giờ cho phép mình nghĩ phủ định nữa. Dù bị những kinh nghiệm xấu, xấu thật là xấu, bị tới bị lui, cũng đừng cho phép mình nghĩ như vậy. Nhưng có một điều là: Nếu những kinh nghiệm xấu cứ xảy ra hoài hoài trong một trường hợp thì cũng đừng cố bám vào đó mà nói rằng: "Tôi sẽ chuyển nó thành tốt." Sau khi làm thử mười lần rồi mà nó vẫn không công hiệu thì thay đổi toàn bộ. Bỏ hết tất cả tình trạng đó; làm cái mới. Nghĩ lạc quan không có nghĩa là cứ dính trong sình, mọc trong tường, rồi nghĩ lạc quan. Quý vị dính chặt vào đó rồi nói rằng: "Tôi sẽ lạc quan, tôi sẽ thoát khỏi chỗ này. Tôi sẽ nghĩ khẳng định."
Nếu nghĩ lạc quan mà vẫn không ra khỏi chỗ đó được thì phá tường, ra khỏi tình trạng đó. Thành thử, lạc quan có nghĩa là: "Nếu làm vậy không công hiệu thì điều đó không có nghĩa tôi là một kẻ thất bại." Vậy thôi. "Nếu tình trạng này không được thì tôi sẽ tạo ra tình trạng khác cho tôi; tôi sẽ không uổng phí sức lực vào công việc không có kết quả này. Tôi sẽ bỏ sức vào một đường lối hiệu quả hơn, trong một công việc khác khích lệ hơn, hợp lý hơn -- và nó sẽ mang lại kết quả."
Bởi nếu cứ dính vào một tình trạng và cứ thất bại hoài, quý vị cũng sẽ mất khả năng suy nghĩ lạc quan. Mất cái đó là tệ hại nhất. Trong khi làm việc, thỉnh thoảng thất bại một lần không sao, bởi vì đôi khi không phải vì lỗi của mình mà nó thất bại. Những người làm việc cùng với mình hay những người khác cũng phủ định luôn; họ làm cản trở chúng ta hoặc ảnh hưởng tới sự suy nghĩ của mình, cách làm việc của mình. Nhưng nếu thất bại hoài, thất bại hoài, và cứ cố làm việc qua những người này, quý vị dần dần cũng sẽ nghĩ mình là một người thất bại và tự trách mình, rồi mất đi lực lượng nghĩ khẳng định này. Như vậy là không tốt.
Cho nên, sau khi cố gắng nhiều lần, nếu vẫn không được thì phải biết lúc nào ngừng và thay đổi. Không cần phải luôn luôn cố gắng dời non. Khi nói rằng: "ồ, Sư Phụ bảo tôi phải lạc quan. Tôi sẽ không đi đâu cả, đợi khi nào ngọn núi này di động mới thôi", thì quý vị cứ việc ngồi đó mà dời non.
Quý vị phải biết cái gì cần để dùng sức của mình. Bởi vì cũng có thiên ý nữa; có những việc khác để làm, những công tác khác hay hơn để bỏ công sức vào. Không cần lúc nào cũng dính trong bùn, cảm thấy phải làm gì đó cho tới cùng để mà cảm thấy mình thành công. Ðó là bướng bỉnh -- không phải nghĩ khẳng định mà là bướng.
Thành ra đôi khi chúng ta cũng phải ngồi xuống một hồi. Nếu có cái gì đó xảy ra không đúng thì phải ngồi xuống một mình, nghĩ lại: "Làm như vậy có kết quả không? Có đáng tiếp tục không?" Nếu không thì chúng ta phải có can đảm và trí huệ để dừng lại, rồi bắt đầu nghĩ lạc quan trở lại. Ðừng bao giờ đầu hàng sau một lần thất bại.
Chuyện tình nghĩa cũng vậy. Nếu quả thật quý vị đã cố gắng rất nhiều mà vẫn không ổn thì có lẽ nên trả tự do cho nhau, rồi đi làm một cái gì đó khẳng định hơn cho thời gian còn lại. Dần dần thế nào nó cũng ổn, nhưng tùy quý vị muốn bỏ sức lực và thời gian vào việc này hay việc kia, quan hệ tình cảm này hay quan hệ tình cảm kia.
Thiền Ðịnh Dễ Dàng
Nhưng đừng bao giờ bỏ thiền! Mặc dầu hôm nay quý vị không thấy Ánh Sáng, ngày mai sẽ thấy. Và nếu không thấy Ánh Sáng đi nữa, cũng không có nghĩa là quý vị không thấy. Có thể quý vị chậm, có thể quý vị bị phân tâm. Không thấy Ánh Sáng có thể vì quý vị ngủ trong lúc thấy Ánh Sáng. Mắt trí huệ của quý vị thấy nhưng đầu óc không biết. Trên tinh cầu này không có ai được truyền Pháp Môn Quán Âm mà không trông thấy Ánh Sáng. Chuyện đó tôi biết. (Mọi người vỗ tay)
Không có vấn đề "con không trông thấy Ánh Sáng; con không nghe thấy Âm Thanh." Tôi không tin điều đó. Chỉ là một sự hiểu lầm đâu đó thôi. Quý vị phải rán. Thấy Ánh Sáng rất dễ, không cần phải cố gắng. Dây điện cắm vô rồi thì phải có điện. Không phải là vấn đề. Quý vị có thể thiền bằng cách ngồi như vầy hay ngồi như vầy. (Sư Phụ ngồi ngửa ra điệu bộ tếu lâm; mọi người cười và vỗ tay) Quý vị có thể "trồng cây chuối" thiền cũng được. Tôi không cần biết tư thế gì. Quý vị sẽ thấy Ánh Sáng. (Mọi người vỗ tay) Chỉ cần buông lỏng, để Thượng Ðế tiếp tục. Ðừng có hối ông. Ðừng trông chừng Ông. "Tôi ngồi nửa tiếng, hai mươi phút rồi mà ông ở đâu?" (Cười) Bởi vì nếu còn bận với khả năng đầu óc giới hạn này, chúng ta không thể lên khỏi đẳng cấp của đầu óc. Bởi vậy mới không thấy Ánh Sáng tới.
Ðừng bận tâm vào bất cứ chuyện gì, thậm chí cũng không đợi Ánh Sáng hay đợi Âm Thanh -- không gì cả. Nó sẽ đến. Chỉ cần đặt niềm tin vào lực lượng Minh Sư, vào quyền năng Thượng Ðế, và nói rằng: "Ngài làm. Tôi chỉ ngồi đây đợi." (Mọi người vỗ tay) Cũng không cần phải nói như vậy. Cứ ngồi đó nhớ tới trung tâm khai ngộ; làm bây nhiêu đó thôi. Thỉnh thoảng lập lại một hay hai danh hiệu. Nếu cảm thấy mình không có đủ Ánh Sáng thì có lẽ quý vị nên đợi lúc nào đầu óc nghỉ ngơi hơn. Ða số là sau khi thể dục thể thao mạnh hoặc sau khi làm việc mệt nhọc, quý vị có thể ngồi xuống và cảm thấy dễ chịu hơn. Vì lúc bấy giờ đầu óc mệt mỏi, thân thể cũng mệt mỏi, không có một sự phản kháng nào. Cứ ngồi ở đó và cảm thấy khỏe khoắn, rồi Ánh Sáng sẽ đến.
Dù mới đầu nó không sáng gì mấy, nhưng quý vị cũng biết có cái gì ở đó, biết có cái gì khác với ánh sáng bình thường, khác với hình ảnh mà quý vị thường thấy. Giống như có màn ảnh trước mặt, đôi khi cảm thấy nó trống rỗng giống như cái phòng trống. Dù để ngón tay ở đằng trước, cũng không cảm thấy. Tưởng như là mình đang mở mắt nhưng không phải như vậy. Vì khi làm bất kỳ cái gì, quý vị cũng không thấy, lúc đó quý vị biết. Nhưng không biết cũng không sao. Quý vị bảo đảm có chỗ trên Thiên Ðàng. Cứ làm công việc của mình thôi. (Mọi người vỗ tay)
Chỉ cần quý vị có lòng thành, sự mong mỏi trong tim. Tất cả những cái khác Thượng Ðế đã biết. Nếu Ông không biết thì mình chẳng cần đi Thiên Ðàng làm gì, đúng không? Thượng Ðế như vậy thì lên Thiên Ðàng gặp Người ngu đó làm chi? (Sư Phụ và mọi người cười) Cho nên, nếu quý vị tin Thượng Ðế tức là Ông có biết, đúng không? Không cần hoang mang, không cần thắc mắc cái gì cả. Chúa Giê Su nói rằng: "Trước khi các con hỏi, Cha của các con đã biết rồi."
Thành ra những gì Chúa Giê Su hứa là có thật, nhất là đối với những người tu Pháp Quán Âm. Tôi không biết những người khác như thế nào; tôi không thể bảo đảm cho tất cả mọi người. Nhưng tôi có thể bảo đảm bất cứ ai đến với chúng ta. (Mọi người vỗ tay)
Master Says
Always be Positive
So we have to work around the mind and try to control our thinking. Every time you think negatively, just brush it aside and replace it immediately with the counter-thought, the positive one. Suppose you think, "Oh! I'm going to lose, I'm going to lose this business. I'm going to lose a hundred percent. All the odds are against me. I'm going to lose." Suppose you think that, then don't think it! Say, "No, no! I'm going to win. No matter what! I'm going to win." And even then if you don't win, will it cost you anything? Is it a better choice if you choose the negative and the pessimistic view? So you might just as well use the positive!
It doesn't cost you anything, and it might gain you something. You might not succeed the first time when you think positively, but we are in the process of training our minds to think positively. So even if you don't succeed the first time, do not give up. Next time, think positively again and again. At least you train yourself to think positively. And positive thinking always makes us feel good anyhow.
It's been scientifically proven that even if you smile falsely or reluctantly, still the cells in the body produce a happy mood. So why don't we think with a smile all the time, to command our whole body and being to produce this kind of happy mood for us. And then when a person is happy, he attracts good luck. Everybody knows that. So let's do that from this day on as a practice. Together with the Quan Yin power to support this positive thinking, we're going somewhere, all right? (Audience applauds)
Do not ever allow yourself to think anything negative again. Even if you have bad, bad, bad experiences repeatedly, do not allow it. But there is one thing: If you repeatedly have bad experiences in one circumstance, do not just stick there and say, "I'm going to change it into positive." After the tenth attempt, if it doesn't work, then change the whole thing. Throw it out, the whole situation; make a new one. Positive thinking doesn't mean that you stick in the mud, grow yourself in the wall, and think positive. You are stuck in there, saying, "I'm going to think positive. I'm going to get out of here. I'm thinking positive."
If you can't get out of there by thinking positive, knock the wall out and get out of the situation. So positive means, "Okay, if this doesn't work, it doesn't mean I'm a failure." That's all. "If this situation doesn't work, I'm going to make a new situation for myself; I will not waste my energy in this unfruitful project. I'm going to use my energy and invest it in a more fruitful way, in a more encouraging project, more logically-and it will bring results."
Because if you keep sticking in one situation, and you keep failing all the time, you will also lose your positive power of thinking. And that's the worst thing you can lose. It's okay to fail once now and again in a project, because sometimes it's not only our fault that things fail. Our associates or other people are also negative; they keep hindering us or affecting our thinking and our way of doing things. But if you keep failing and failing all the time, and you try to work through these people, then you will eventually also think that you are a failure and blame yourself, and lose this positive power. And this is bad.
So, after many attempts, if it doesn't work, you have to know when to stop and change. There's no need to try to move mountains all the time. When you say, "Oh, Master says I have to think positive. I'm not going to move until this mountain moves," then you sit there and move the mountain.
You have to know what is necessary to spend your energy on. Because there is also God's will; there are other things to do and nicer projects to spend energy on. We don't have to always stick in the mud, feeling that we have to do something until the end in order to feel successful. That is stubbornness-not positive thinking, but stubbornness.
So we have to sometimes sit down for a while. If something goes wrong, we have to sit down by ourselves and think, "Is this fruitful or not? Is it worth continuing?" If it's not, we have to have the courage and the wisdom to stop, and the positive thinking to start anew. And never give up after one failure.
It's also true with relationships. If really you try very hard and it doesn't work, then maybe you should set each other free, and do something more positive for the rest of your time. It does work eventually all the time, but it's up to you to invest your energy and time in one project or another, in one relationship or another.
Meditate Easily
But never give up on meditation! Even today if you don't see the Light, tomorrow you will. And even if you don't see the Light, it doesn't mean you do not see the Light. You might be slow, or maybe you are distracted. You didn't see the Light; maybe you're sleeping while you see the Light. Your wisdom eye sees it, but your mind is not aware of it. There is no one on this planet who is initiated into the Quan Yin Method who does not see the Light. That's what I know. (Audience applauds)
There is no such thing as, "I don't see the Light; I don't hear the Sound." I do not believe this. It's just some misunderstanding somewhere. You need to try. It's very easy to see the Light. You do not have to make an effort. Once the electric cord is plugged in, there is electricity. It's no problem. Or, you do it just sitting like this or sitting like what. (Master lies back in a humorous pose; audience laughs and applauds) You can do a head stand while you meditate. I don't care what position. You will, you do see the Light. (Audience applauds) All you need to do is just relax and let God take over. Do not rush Hirm. Do not keep a watch on Hirm. "I have already sat for half an hour, twenty minutes. Where are you?" (Laughter) Because as long as we are still preoccupied with our limited mind power, we do not reach the level beyond the mind. And that is why you miss out on the light.
Do not preoccupy yourself with anything, not even with waiting for the Light or waiting for the Sound-nothing. It will come. Just put your trust in the Master power, the God power, and say, "OK, you do it. I'll just sit here and wait." (Audience applauds) Don't even bother to say that. Just sit there and remember your enlightened center; that's all there is to do. And occasionally repeat one or two names. If you feel like you don't have enough Light or something, then you probably should wait until you feel your mind is more at rest. Mostly after vigorous exercise, or some diligent work, you can sit down, and you feel better. Because your mind is tired now and your body is also tired, with no struggle within. You just sit there, and you feel good, and the Light will come.
Even if it's not very bright in the beginning, you know there is something there. You know there's something different than the ordinary light, different than the view you normally see. There's something like a screen in front of you, and it feels so empty sometimes, like an empty room. And even if you put your fingers in front, you don't feel it. You thought you opened your eyes, but it's not true. Because when you do anything, you don't see it, and then you know. Even if you don't know, it's all right. You are guaranteed a seat to Heaven. Just do your job. (Audience applauds)
All you need is your sincerity, the longing in your heart. God knows everything else. And if Hes doesn't know, then we don't need to go to Heaven, right? Such a God, why would you go to Heaven to see such a stupid Guy? (Master and audience laugh) So if you do believe in God at all, then Hes knows, right? There's no need to panic, no need to even ask for anything. Jesus said, "Even before you ask, your Father already knows."
So anything Jesus promised is true, especially for the Quan Yin practitioners. I don't know about other people; I cannot guarantee for everyone. But whoever comes to us here, I can guarantee. (Audience applauds)
Khoa học chứng minh rằng nếu giả bộ cười hay miễn cưỡng cười, các tế bào trong cơ thể vẫn đem lại tâm trạng vui vẻ. Thành ra, tại sao mình không luôn luôn nghĩ với nụ cười để ra lệnh cho cả thân thể và con người mình đem lại một tâm trạng vui sướng cho chúng ta? Khi một người vui, họ thu hút những điều may mắn. Ai cũng biết như vậy. Do đó từ nay trở đi chúng ta hãy tập làm như vậy. Cùng với lực lượng Quán Âm hỗ trợ cho sự suy nghĩ khẳng định này, chúng ta sẽ tiến, được không? (Mọi người vỗ tay)
Ðừng bao giờ cho phép mình nghĩ phủ định nữa. Dù bị những kinh nghiệm xấu, xấu thật là xấu, bị tới bị lui, cũng đừng cho phép mình nghĩ như vậy. Nhưng có một điều là: Nếu những kinh nghiệm xấu cứ xảy ra hoài hoài trong một trường hợp thì cũng đừng cố bám vào đó mà nói rằng: "Tôi sẽ chuyển nó thành tốt." Sau khi làm thử mười lần rồi mà nó vẫn không công hiệu thì thay đổi toàn bộ. Bỏ hết tất cả tình trạng đó; làm cái mới. Nghĩ lạc quan không có nghĩa là cứ dính trong sình, mọc trong tường, rồi nghĩ lạc quan. Quý vị dính chặt vào đó rồi nói rằng: "Tôi sẽ lạc quan, tôi sẽ thoát khỏi chỗ này. Tôi sẽ nghĩ khẳng định."
Nếu nghĩ lạc quan mà vẫn không ra khỏi chỗ đó được thì phá tường, ra khỏi tình trạng đó. Thành thử, lạc quan có nghĩa là: "Nếu làm vậy không công hiệu thì điều đó không có nghĩa tôi là một kẻ thất bại." Vậy thôi. "Nếu tình trạng này không được thì tôi sẽ tạo ra tình trạng khác cho tôi; tôi sẽ không uổng phí sức lực vào công việc không có kết quả này. Tôi sẽ bỏ sức vào một đường lối hiệu quả hơn, trong một công việc khác khích lệ hơn, hợp lý hơn -- và nó sẽ mang lại kết quả."
Bởi nếu cứ dính vào một tình trạng và cứ thất bại hoài, quý vị cũng sẽ mất khả năng suy nghĩ lạc quan. Mất cái đó là tệ hại nhất. Trong khi làm việc, thỉnh thoảng thất bại một lần không sao, bởi vì đôi khi không phải vì lỗi của mình mà nó thất bại. Những người làm việc cùng với mình hay những người khác cũng phủ định luôn; họ làm cản trở chúng ta hoặc ảnh hưởng tới sự suy nghĩ của mình, cách làm việc của mình. Nhưng nếu thất bại hoài, thất bại hoài, và cứ cố làm việc qua những người này, quý vị dần dần cũng sẽ nghĩ mình là một người thất bại và tự trách mình, rồi mất đi lực lượng nghĩ khẳng định này. Như vậy là không tốt.
Cho nên, sau khi cố gắng nhiều lần, nếu vẫn không được thì phải biết lúc nào ngừng và thay đổi. Không cần phải luôn luôn cố gắng dời non. Khi nói rằng: "ồ, Sư Phụ bảo tôi phải lạc quan. Tôi sẽ không đi đâu cả, đợi khi nào ngọn núi này di động mới thôi", thì quý vị cứ việc ngồi đó mà dời non.
Quý vị phải biết cái gì cần để dùng sức của mình. Bởi vì cũng có thiên ý nữa; có những việc khác để làm, những công tác khác hay hơn để bỏ công sức vào. Không cần lúc nào cũng dính trong bùn, cảm thấy phải làm gì đó cho tới cùng để mà cảm thấy mình thành công. Ðó là bướng bỉnh -- không phải nghĩ khẳng định mà là bướng.
Thành ra đôi khi chúng ta cũng phải ngồi xuống một hồi. Nếu có cái gì đó xảy ra không đúng thì phải ngồi xuống một mình, nghĩ lại: "Làm như vậy có kết quả không? Có đáng tiếp tục không?" Nếu không thì chúng ta phải có can đảm và trí huệ để dừng lại, rồi bắt đầu nghĩ lạc quan trở lại. Ðừng bao giờ đầu hàng sau một lần thất bại.
Chuyện tình nghĩa cũng vậy. Nếu quả thật quý vị đã cố gắng rất nhiều mà vẫn không ổn thì có lẽ nên trả tự do cho nhau, rồi đi làm một cái gì đó khẳng định hơn cho thời gian còn lại. Dần dần thế nào nó cũng ổn, nhưng tùy quý vị muốn bỏ sức lực và thời gian vào việc này hay việc kia, quan hệ tình cảm này hay quan hệ tình cảm kia.
Thiền Ðịnh Dễ Dàng
Nhưng đừng bao giờ bỏ thiền! Mặc dầu hôm nay quý vị không thấy Ánh Sáng, ngày mai sẽ thấy. Và nếu không thấy Ánh Sáng đi nữa, cũng không có nghĩa là quý vị không thấy. Có thể quý vị chậm, có thể quý vị bị phân tâm. Không thấy Ánh Sáng có thể vì quý vị ngủ trong lúc thấy Ánh Sáng. Mắt trí huệ của quý vị thấy nhưng đầu óc không biết. Trên tinh cầu này không có ai được truyền Pháp Môn Quán Âm mà không trông thấy Ánh Sáng. Chuyện đó tôi biết. (Mọi người vỗ tay)
Không có vấn đề "con không trông thấy Ánh Sáng; con không nghe thấy Âm Thanh." Tôi không tin điều đó. Chỉ là một sự hiểu lầm đâu đó thôi. Quý vị phải rán. Thấy Ánh Sáng rất dễ, không cần phải cố gắng. Dây điện cắm vô rồi thì phải có điện. Không phải là vấn đề. Quý vị có thể thiền bằng cách ngồi như vầy hay ngồi như vầy. (Sư Phụ ngồi ngửa ra điệu bộ tếu lâm; mọi người cười và vỗ tay) Quý vị có thể "trồng cây chuối" thiền cũng được. Tôi không cần biết tư thế gì. Quý vị sẽ thấy Ánh Sáng. (Mọi người vỗ tay) Chỉ cần buông lỏng, để Thượng Ðế tiếp tục. Ðừng có hối ông. Ðừng trông chừng Ông. "Tôi ngồi nửa tiếng, hai mươi phút rồi mà ông ở đâu?" (Cười) Bởi vì nếu còn bận với khả năng đầu óc giới hạn này, chúng ta không thể lên khỏi đẳng cấp của đầu óc. Bởi vậy mới không thấy Ánh Sáng tới.
Ðừng bận tâm vào bất cứ chuyện gì, thậm chí cũng không đợi Ánh Sáng hay đợi Âm Thanh -- không gì cả. Nó sẽ đến. Chỉ cần đặt niềm tin vào lực lượng Minh Sư, vào quyền năng Thượng Ðế, và nói rằng: "Ngài làm. Tôi chỉ ngồi đây đợi." (Mọi người vỗ tay) Cũng không cần phải nói như vậy. Cứ ngồi đó nhớ tới trung tâm khai ngộ; làm bây nhiêu đó thôi. Thỉnh thoảng lập lại một hay hai danh hiệu. Nếu cảm thấy mình không có đủ Ánh Sáng thì có lẽ quý vị nên đợi lúc nào đầu óc nghỉ ngơi hơn. Ða số là sau khi thể dục thể thao mạnh hoặc sau khi làm việc mệt nhọc, quý vị có thể ngồi xuống và cảm thấy dễ chịu hơn. Vì lúc bấy giờ đầu óc mệt mỏi, thân thể cũng mệt mỏi, không có một sự phản kháng nào. Cứ ngồi ở đó và cảm thấy khỏe khoắn, rồi Ánh Sáng sẽ đến.
Dù mới đầu nó không sáng gì mấy, nhưng quý vị cũng biết có cái gì ở đó, biết có cái gì khác với ánh sáng bình thường, khác với hình ảnh mà quý vị thường thấy. Giống như có màn ảnh trước mặt, đôi khi cảm thấy nó trống rỗng giống như cái phòng trống. Dù để ngón tay ở đằng trước, cũng không cảm thấy. Tưởng như là mình đang mở mắt nhưng không phải như vậy. Vì khi làm bất kỳ cái gì, quý vị cũng không thấy, lúc đó quý vị biết. Nhưng không biết cũng không sao. Quý vị bảo đảm có chỗ trên Thiên Ðàng. Cứ làm công việc của mình thôi. (Mọi người vỗ tay)
Chỉ cần quý vị có lòng thành, sự mong mỏi trong tim. Tất cả những cái khác Thượng Ðế đã biết. Nếu Ông không biết thì mình chẳng cần đi Thiên Ðàng làm gì, đúng không? Thượng Ðế như vậy thì lên Thiên Ðàng gặp Người ngu đó làm chi? (Sư Phụ và mọi người cười) Cho nên, nếu quý vị tin Thượng Ðế tức là Ông có biết, đúng không? Không cần hoang mang, không cần thắc mắc cái gì cả. Chúa Giê Su nói rằng: "Trước khi các con hỏi, Cha của các con đã biết rồi."
Thành ra những gì Chúa Giê Su hứa là có thật, nhất là đối với những người tu Pháp Quán Âm. Tôi không biết những người khác như thế nào; tôi không thể bảo đảm cho tất cả mọi người. Nhưng tôi có thể bảo đảm bất cứ ai đến với chúng ta. (Mọi người vỗ tay)
Master Says
Always be Positive
So we have to work around the mind and try to control our thinking. Every time you think negatively, just brush it aside and replace it immediately with the counter-thought, the positive one. Suppose you think, "Oh! I'm going to lose, I'm going to lose this business. I'm going to lose a hundred percent. All the odds are against me. I'm going to lose." Suppose you think that, then don't think it! Say, "No, no! I'm going to win. No matter what! I'm going to win." And even then if you don't win, will it cost you anything? Is it a better choice if you choose the negative and the pessimistic view? So you might just as well use the positive!
It doesn't cost you anything, and it might gain you something. You might not succeed the first time when you think positively, but we are in the process of training our minds to think positively. So even if you don't succeed the first time, do not give up. Next time, think positively again and again. At least you train yourself to think positively. And positive thinking always makes us feel good anyhow.
It's been scientifically proven that even if you smile falsely or reluctantly, still the cells in the body produce a happy mood. So why don't we think with a smile all the time, to command our whole body and being to produce this kind of happy mood for us. And then when a person is happy, he attracts good luck. Everybody knows that. So let's do that from this day on as a practice. Together with the Quan Yin power to support this positive thinking, we're going somewhere, all right? (Audience applauds)
Do not ever allow yourself to think anything negative again. Even if you have bad, bad, bad experiences repeatedly, do not allow it. But there is one thing: If you repeatedly have bad experiences in one circumstance, do not just stick there and say, "I'm going to change it into positive." After the tenth attempt, if it doesn't work, then change the whole thing. Throw it out, the whole situation; make a new one. Positive thinking doesn't mean that you stick in the mud, grow yourself in the wall, and think positive. You are stuck in there, saying, "I'm going to think positive. I'm going to get out of here. I'm thinking positive."
If you can't get out of there by thinking positive, knock the wall out and get out of the situation. So positive means, "Okay, if this doesn't work, it doesn't mean I'm a failure." That's all. "If this situation doesn't work, I'm going to make a new situation for myself; I will not waste my energy in this unfruitful project. I'm going to use my energy and invest it in a more fruitful way, in a more encouraging project, more logically-and it will bring results."
Because if you keep sticking in one situation, and you keep failing all the time, you will also lose your positive power of thinking. And that's the worst thing you can lose. It's okay to fail once now and again in a project, because sometimes it's not only our fault that things fail. Our associates or other people are also negative; they keep hindering us or affecting our thinking and our way of doing things. But if you keep failing and failing all the time, and you try to work through these people, then you will eventually also think that you are a failure and blame yourself, and lose this positive power. And this is bad.
So, after many attempts, if it doesn't work, you have to know when to stop and change. There's no need to try to move mountains all the time. When you say, "Oh, Master says I have to think positive. I'm not going to move until this mountain moves," then you sit there and move the mountain.
You have to know what is necessary to spend your energy on. Because there is also God's will; there are other things to do and nicer projects to spend energy on. We don't have to always stick in the mud, feeling that we have to do something until the end in order to feel successful. That is stubbornness-not positive thinking, but stubbornness.
So we have to sometimes sit down for a while. If something goes wrong, we have to sit down by ourselves and think, "Is this fruitful or not? Is it worth continuing?" If it's not, we have to have the courage and the wisdom to stop, and the positive thinking to start anew. And never give up after one failure.
It's also true with relationships. If really you try very hard and it doesn't work, then maybe you should set each other free, and do something more positive for the rest of your time. It does work eventually all the time, but it's up to you to invest your energy and time in one project or another, in one relationship or another.
Meditate Easily
But never give up on meditation! Even today if you don't see the Light, tomorrow you will. And even if you don't see the Light, it doesn't mean you do not see the Light. You might be slow, or maybe you are distracted. You didn't see the Light; maybe you're sleeping while you see the Light. Your wisdom eye sees it, but your mind is not aware of it. There is no one on this planet who is initiated into the Quan Yin Method who does not see the Light. That's what I know. (Audience applauds)
There is no such thing as, "I don't see the Light; I don't hear the Sound." I do not believe this. It's just some misunderstanding somewhere. You need to try. It's very easy to see the Light. You do not have to make an effort. Once the electric cord is plugged in, there is electricity. It's no problem. Or, you do it just sitting like this or sitting like what. (Master lies back in a humorous pose; audience laughs and applauds) You can do a head stand while you meditate. I don't care what position. You will, you do see the Light. (Audience applauds) All you need to do is just relax and let God take over. Do not rush Hirm. Do not keep a watch on Hirm. "I have already sat for half an hour, twenty minutes. Where are you?" (Laughter) Because as long as we are still preoccupied with our limited mind power, we do not reach the level beyond the mind. And that is why you miss out on the light.
Do not preoccupy yourself with anything, not even with waiting for the Light or waiting for the Sound-nothing. It will come. Just put your trust in the Master power, the God power, and say, "OK, you do it. I'll just sit here and wait." (Audience applauds) Don't even bother to say that. Just sit there and remember your enlightened center; that's all there is to do. And occasionally repeat one or two names. If you feel like you don't have enough Light or something, then you probably should wait until you feel your mind is more at rest. Mostly after vigorous exercise, or some diligent work, you can sit down, and you feel better. Because your mind is tired now and your body is also tired, with no struggle within. You just sit there, and you feel good, and the Light will come.
Even if it's not very bright in the beginning, you know there is something there. You know there's something different than the ordinary light, different than the view you normally see. There's something like a screen in front of you, and it feels so empty sometimes, like an empty room. And even if you put your fingers in front, you don't feel it. You thought you opened your eyes, but it's not true. Because when you do anything, you don't see it, and then you know. Even if you don't know, it's all right. You are guaranteed a seat to Heaven. Just do your job. (Audience applauds)
All you need is your sincerity, the longing in your heart. God knows everything else. And if Hes doesn't know, then we don't need to go to Heaven, right? Such a God, why would you go to Heaven to see such a stupid Guy? (Master and audience laugh) So if you do believe in God at all, then Hes knows, right? There's no need to panic, no need to even ask for anything. Jesus said, "Even before you ask, your Father already knows."
So anything Jesus promised is true, especially for the Quan Yin practitioners. I don't know about other people; I cannot guarantee for everyone. But whoever comes to us here, I can guarantee. (Audience applauds)